عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 28 فروردين 1395
بازدید : 2869
نویسنده : مبین محمدی فخرآباد

چند شب پیش در اخبار استان (16:45) کلیپی به نام روستای زرجوع/روستا هدف گردشگری به تهیه کنندگی خبرنگار بخش عقدا به نماییش در آمد.

در بخش اول کلیپ صحنه هایی ای از روستای فخرآباد نشان داده شد و خبرنگار آن را به نام روستای زرجوع به بینندگان بخش خبری قالب کرده،و به نحوی از زیبایی و چینش روستای فخرآباد سوء استفاده کرده اند که متاسفانه این کلیپ را میتوان در هر سایت با وبگاه خبری پیدا کرد.

واقعا برای این افراد متاسفم که برای جذب مخاطب درست به چنین کار ناشایستی میزنند.

برای تیهه کلیپ کلیک نمایید:



:: موضوعات مرتبط: اخبار روستا , ,
:: برچسب‌ها: دهاتما , سوء استفاده خبری , خبرنگار , از , روستا , فخرآباد , ,
تاریخ : جمعه 27 فروردين 1395
بازدید : 3052
نویسنده : مبین محمدی فخرآباد

در پی جست و جو در سایت ها یک سری به سایت تبلیغات اسلامی اردکان زدیم که متوجه شدیم رئیس سازمان تبلیغات حاج آقا اسماعیلی بازدیدی از محل ساختمان منزل عالم داشتند. خوشحال شدیم که این مسئول عزیز در روستای ما حضور پیدا نمودند کاش اطلاع داده بودند استقبال گرمی از ایشان می شد،فقط می خواستیم یک نکته ای به ایشان یادآوری نماییم سال 1390 مصادف با شب ولادت حضرت ابوالفضل که جشنی در مقابل مسجد روستا برگذار شده بود  از ایشان دعوت به عمل آمد و ایشان دعوت ما را اجابت فرموده در جشن شرکت نمودند.

هیئت امنای مسجد یک قطعه زمین که مربوط به چند خواهر بی بضاعت بود جهت ساخت منزل عالم تحویل گرفتند. در پایان جشن با حضور مردم و تنی چند از روحانیت(حاج آقا سبحانی،شیخ داوود ترابی) به اتفاق حاج آقا اسماعیلی زمین مربوطه را کلنگ زنی نمودند.

لازم به ذکر است زمین مربوطه فقط جهت ساخت منزل عالم وقف شده بود که این چند خواهر که دستشان از این دنیا کوتاه و منتظر ثوابی از ساخت و بهره برداری از این مکان می باشند.

در پایان مقرر گردید ساختمان مذکور با کمک دهیاری روستا و سازمان تبلیغات تکمیل گردد که نقشه آن حاظر شد و چند کامیون آجر نیز تخلیه شد که در یک چرخش عجیب تمامی مصالح به نقطه دیگر انتقال یافت و طرح مذکور کن لم یکن باقی ماند و این سوال در ذهن مردم باقی ماند که چرا این جابجایی صورت گرفت.

آیا حاج آقای اسماعیلی فراموش نمودند که قرار شد در این مکان منزل عالم ساخته شود؟



:: موضوعات مرتبط: اخبار روستا , ,
تاریخ : پنج شنبه 26 فروردين 1395
بازدید : 2840
نویسنده : مبین محمدی فخرآباد

اولین پنج شنبه ماه رجب هنگام غروب آفتاب و حضور حد اکثری مردم روستا بر سر گلزار عزیزانشان به همراه قرائت قرآن و دعا و فاتحه خوانی که این حضور میتواند از مردم داخل روستا و کسانی که به شهر مهاجرت کرده اند تشکیل گردد.

در ادامه به کیفیت اعمال شب لیلۀ الرغائب می پردازیم.



:: موضوعات مرتبط: مراسمات ملی و مذهبی , ,
تاریخ : یک شنبه 22 فروردين 1395
بازدید : 3298
نویسنده : مبین محمدی فخرآباد

روستای فخرآباد روستایی است با تمدن و قدمت بسیار،ما سعی بر این داریم تا شما دوستان عزیز را با آثار باستانی و اماکن تفریحی روستا بیشتر آشنا نماییم.

---(برج های قدیمی روستای فخرآباد)---

از بنا های قدیمی روستای فخرآباد دو برج باقی مانده که یکی در مزرعه امین اباد کنار استخر واقع شده و دیگری در بلندی و در کنار مزارع آبادی قرار گرفته است.شما میتوانید برای آشنایی با نحوه ساخت و ویژگی های این برج ها به ادامه مطلب مراجعه نمایید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: برج , قدمت , تاریخ , تمدن , روستا , فخرآباد , دهاتما ,
تاریخ : چهار شنبه 11 فروردين 1395
بازدید : 3117
نویسنده : مبین محمدی فخرآباد

اولین جلسه حلقه صالحین پایگاه بسیج موسی ابن جعفر فخرآباد در شب میلاد بانوی اسلام حضرت فاطمه(س) با موضوع مهدویت تشکیل گردید که شما میتوانید جزئیات بیشتر را در ادامه مطلب مشاهده نمایید.

 



:: موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 4 فروردين 1395
بازدید : 4943
نویسنده : مبین محمدی فخرآباد

در قدیم مردم در هر خانه ای یک تنور داشتند و پخت نان یکی از وظایف زنان خانوار بود،تا اینکه پس از پیروزی انقلاب یک باب مغازه نانوایی در روستا دایر شد.کم کم نانوایی سنتی در منازل رو به فراموشی رفت.

دو برادر که دوران سخت کودکی را پشت سر گذاشته بودند و طعم فقر و تنگدستی چشیده بودند وچند سالی شاگردی نانوایی کرده بودند و حسابی استاد شده بودند وظیفه ی پخت نان بر عهده گرفتند الحق و الانصاف عجب نانی پخت میکردند شُهره ی نانوایی فخرآباد در منطقه پیچید و مردم از اطراف و اکناف برای گرفتن نان صف می کشیدند.

اما از بد روزگار بخت با مردم یار نبود و عمر نان خوب فخرآباد به پایان رسید و این دو برادر بعد از سی سال کار صادقانه به درجه ی بازنشستگی نائل شدند و از روستا به شهر رفتند.

از اینجا به بعد نانوایی روستای ما مثل توپ از این دست به آن دست می چرخید،ابتدا گفتند:((تنور نانوایی خراب است))بگذریم همین اندازه میدانم اینقدر این تنور نانوایی خراب و مجددا درست شد که حساب از دست ما بیرون رفت گفتند:((تنور به درد نمی خورد،از این تنور فلزی ها می آوریم)).آوردند و پختند،دوباره تعطیل شد مجددا شروع به ساخت نمودند و حسابی رنگ آمیزی کردند و راه اندازی نمودند.دیری نپایید که دوباره تعطیل شد.

مسئولین محترم که صبحانه در ایام عید با نان تازه میل می کنید

عید بدون نان خوبی داریم ملالی نیست!

آخر این نان چیست؟

 و در پایان:

گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی من                       آنچه البته به جایی نرسد فریاد است

 

نویسنده : ح.ق

 توجه : و در پایان لازم به ذکر است که این مطلب قصد هیچ گونه تشویش اذهان عمومی ، فرافکنی، توهین به شخص(حقیقی و یا حقوقی) و یا ارگان خاصی را ندارد.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار روستا , یاداشت ها , ,
:: برچسب‌ها: بدبختی , دهاتما , فقر , قحتی زندگان , بیست و سی , صرفا جهت اطلاع ,
تاریخ : یک شنبه 1 فروردين 1395
بازدید : 2933
نویسنده : مبین محمدی فخرآباد

یکی از رسومات روستای فخرآباد در اعیاد مذهبی و ملی  سرکشی از بازماندگان متوفایی است که در آن سال از دنیا میروند است.بدین صورت هر کسی که فوت میکند پس از نماز عید فطر همه ی مردم روستا به صورت دسته جمعی به منزل آن مرحوم رفته و با ذکر تسلیت و اینکه آخرین غمتان باشد می پردازند،مردم توقفی چند دقیقه ای در منزل آن مرحوم دارند و به ذکر قرآن و فاتحه می پردازند لازم به ذکر است این مراسم درست پس از تحویل سال نو نیز ادامه دارد.شایان ذکر است این مراسم قدمتی دیرینه دارد و با تحقیقاتی که صورت گرفته در هیچ کدام از روستا ها رسم نبوده و یکی از دلایل این رسم این است که همه ی مردم زمان شادی هم در غم بازماندگان شریک هستند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: آداب , رسوم , اعیاد ,

به وبسایت رسمی روستای فخرآباد خوش آمدید

RSS

Powered By
loxblog.Com